سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند نام «استقلال خلیج فارس» رای می‌آورد؟
سرخط خبرها

نگاهی به لیگ‌برتر فوتبال خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۹۵۲۸
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
نگاهی به لیگ‌برتر فوتبال خراسان رضوی
لیگ‌برتر فوتبال استان درحالی به ایستگاه پایانی رسیده که تکلیف صعود ۳ تیم به نیمه‌نهایی مشخص شده است

در سال‌هایی که فوتبال خراسان‌رضوی باید بار حسرت نداشتن تیم در بالاترین سطوح فوتبال ایران از لیگ‌برتر تا لیگ دسته‌دوم را به دل بکشد، رقابت در لیگ‌برتر استان همه دل‌خوشی اهالی‌اش شده است. چند سالی است رقابت‌های فوتبال لیگ‌برتر استان داغ‌تر از همیشه دنبال می‌شود. زیرا برنده نهایی‌اش شانس حضور در چهارمین سطح فوتبال کشور، یعنی لیگ دسته‌سوم فوتبال را خواهد داشت. رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال استان امسال هم مانند سال‌های گذشته با شرکت ۲۲ تیم در دو گروه یازده‌تیمی پیگیری شده و حالا به ایستگاه آخر دور گروهی رسیده است؛ جایی که تکلیف صعود‌ها به جمع چهار تیم نهایی و سقوط‌ها به لیگ دسته‌اول تا حدودی مشخص شده است.

بلیت خوشبختی در دست ۳ تیم

تیم‌های گاز سرخس، امید نیشابور و آرامش مشهد سه تیمی هستند که تا به اینجا، یعنی یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال استان خراسان‌رضوی، توانسته‌اند صعودشان به جمع چهار تیم برتر را مسجل کنند. تیم گاز سرخس که امسال با توپی پر پا به مسابقات گذاشته بود، در گروه اول این رقابت‌ها توانسته است از بازی‌های گذشته‌اش ۲۲ امتیاز ذخیره کند و مقتدرانه صدرنشین این گروه شود. تیم امید نیشابور، دیگر تیم شهرستانی، هم در گروه دوم توانسته است بر صدر تکیه بزند و با بیست امتیاز اندوخته حضورش در نیمه‌نهایی را مسجل کند. تیم آرامش مشهد دیگر تیم گروه دوم این مسابقات است که با نوزده امتیاز پشت سر امید نیشابور در نیمه‌نهایی است و خطری در هفته پایانی جایگاه دومی این تیم را تهدید نمی‌کند.

صعود تیم چهارم پس از فینال!

اما چهارمین تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی از بین تیم‌های شریعت‌جوان و پهلوان نیازی خواهد بود؛ دو تیم مشهدی که در گروه اول این رقابت‌ها به‌ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم جدول را با هجده‌امتیاز و تفاضل گل متفاوت در اختیار دارند. نکته جالب این دوره از مسابقات آن است که به‌طور اتفاقی دیدار هفته پایانی این دو تیم با یکدیگر است و همین مسئله این بازی را به مهم‌ترین بازی هفته آخر مرحله گروهی و به‌نوعی فینال‌گونه بدل کرده است.

۳ سقوط مسجل، ۹ تیم در بیم و امید

در سمت دیگر جدول رقابت‌ها سه تیم تا به اینجا سقوطشان به لیگ دسته‌اول فوتبال استان مسجل شده است. طبق قوانین مسابقات، از هر گروه سه تیم به دسته پایین‌تر می‌افتند که تاکنون دو تیم نگین سناباد و پیام‌آوران بردسکن در گروه اول سقوطشان قطعی شده است. این دو تیم چهارامتیازی هستند و بازی پایانی کمکی به آن‌ها برای فرار از تلخ‌کامی نمی‌کند. تیم پشتیبانی نزاجا هم در گروه دوم از ابتدای لیگ انصرافش را اعلام کرده و یکی از سقوط‌کرده‌هاست. اما تکلیف سه تیم دیگر سقوط‌کننده به‌شکل دراماتیک و عجیبی مشخص می‌شود. در گروه نخست پنج تیم به‌دنبال فرار از سقوط به‌عنوان سومین تیم افتاده از این گروه هستند.

تیم‌های منتظران، دهداری، ابومسلم ثامن، استحکام اساس کاشمر و خیام‌بتن نیشابور تیم‌هایی هستند که بین ۹ تا ۱۲ امتیاز دارند و در هفته پایانی هر نتیجه‌ای ممکن است به کام یکی از آن‌ها تلخ تمام شود. در گروه دوم هم که دو تیم باید همراه نزاجا سقوط‌کننده تلقی شوند، چهار تیم نامزد افتادن هستند. تیم‌های پاس مشهد، فراهان مشهد، پیشگامان مشهد و استقلال گناباد تیم‌هایی هستند که بین ۴ تا ۹ امتیاز با بازی تعویقی دارند و همین موجب می‌شود تا هنوز تکلیفشان مشخص نباشد.

فانوس‌به‌دستان قهرمان!

نکته عجیب تیم‌های در خطر سقوط از لیگ‌برتر فوتبال استان فصل جاری حضور دو تیم ابومسلم ثامن و پاس مشهد در این جمع است؛ تیم‌هایی که پارسال عملکرد بسیار خوبی در این مسابقات داشتند و ابومسلم ثامن خودش را به جمع چهار تیم برتر هم رسانده بود. حالا اینکه چه می‌شود هردوتیم امسال برای نیفتادن می‌جنگند، نکته‌ای درخورتأمل است!

تنها صفر جدول و برخی آمار دیگر

نگاهی به آمار و ارقام رقابت‌های این فصل لیگ‌برتر فوتبال استان نشان می‌دهد سیاست هیئت‌فوتبال استان در توسعه فوتبال شهرستان‌ها بیشتر نمود داشته است و سیزده تیم شهرستانی در جمع ۲۲ تیم حاضر در این مسابقات حضور دارند. ۹ تیم هم مشهدی هستند که البته یکی از آن‌ها، یعنی نزاجا، همان ابتدای فصل از حضور انصراف داد. در گروه اول این مسابقات چهار تیم مشهدی و هفت تیم شهرستانی و در گروه دوم پنج تیم مشهدی و شش تیم شهرستانی هستند.

نکته آماری جالب دیگر این رقابت‌ها آن است که تنها صفر جدول به تیم سقوط‌کرده پیام‌آوران بردسکن تعلق دارد؛ تیمی که تا به اینجا هیچ بردی به دست نیاورده و جلو تعداد برد‌های این تیم عدد صفر حک شده است. بیشترین گل زده را تا به اینجا گاز سرخس با نوزده گل داشته و بدترین خط دفاع متعلق به تیم نگین سناباد با ۲۱ گل خورده است.

فینال جذاب در راه است

حساس‌ترین بازی هفته آخر میان تیم‌های شریعت‌جوان و پهلوان نیازی برگزار می‌شود و قرار است از میان این دو تیم مشهدی یک تیم به جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها بپیوندد. به این ترتیب در مرحله نیمه‌نهایی دو تیم مشهدی و دو تیم شهرستانی حضور دارند. البته اگر طبق سال‌های گذشته مسابقات برگزار شود، مرحله نیمه‌نهایی به‌صورت حذفی نخواهد بود و هر چهار تیم در قالب گروهی با یکدیگر رقابت می‌کنند و تیم اول مقام قهرمانی را به دست خواهد آورد. پارسال تیم سفیدجامگان مشهد توانست به مقام قهرمانی برسد و جواز حضور در لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور را به دست آورد. حالا امسال یکی از این چهار تیم می‌تواند نماینده استان در فصل آینده لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->